ПРО НАВЧАННЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

    24 листопада 2017 року заступник директора з НК роботи Сітовська Т.М. взяла участь у міському семінарі «Забезпечення освітніх потреб дітей в умовах організації індивідуального, інклюзивного навчання», який проходив на базі ЗОШ № 8 м.Ковеля.

   В роботі семінару взяли участь вчителі інклюзивної та індивідуальної форми навчання, заступники директорів загальноосвітніх шкіл.

   На  прохання завідувача Ковельської міської ПМПК Пекарчук Г.Л., Сітовська Т.М. провела консультування з питань особливостей організації та корекційної спрямованості навчального процесу дітей з порушеннями інтелектуального розвитку та ЗПР.

    

ЗАСІДАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ РАДИ

    26 жовтня 2017 року відбулося засідання педагогічної ради на тему : Розвиток та функціонування навчально-реабілітаційного центру в системі реформування загальної середньої освіти».

    На засіданні педагогічної ради було розглянуто ключові питання нового Закону «Про освіту»,   який набрав чинності 28 вересня 2017 року. Зокрема, заступник директора з НК роботи Сітовська Т.М. представила презентацію «Що гарантує Закон «Про освіту».

Учасники засідання обговорили перспективи розвитку та питання подальшого функціонування закладу в рамках дії нового Закону «Про освіту» та прийняли конкретні рішення.

    

 

ТВОРЧІ ЗВІТИ ПЕДАГОГІВ

 
 

Тиждень соціально-побутового орієнтування

З 27 .02.2017р. по 3.03.2017р. в Рожищенському навчально-реабілітаційному центрі проходив предметний Тиждень  соціально-побутового орієнтування (вчитель С.М. Білоног) під девізом «Все вміємо, все можемо!»

1-2 день «Весела кухня»

Два дні діти з задоволенням готували страви, пекли печиво, яким частували гостей святкової конкурсної програми «Екзамен з кулінарії в Пансіоні Благородних Дівиць ім. Проні Прокопівни Сіркової».

3 день

 

Конкурсна програма «Екзамен з кулінарії в Пансіоні Благородних Дівиць ім. Проні Прокопівни Сіркової» (Підготували конкурс: вчитель СПО С.М. Білоног, вихователь В.Я. Киричук, педагог-організатор О.О. Романюк).

В програму змагань входило вісім конкурсів:

·        привітання команд (представлення, пісня, емблема);

·        приготування вінегрету (швидкість, оформлення, презентація);

·        чищення картоплі (швидкість, чистота чищення, залишкова вага);

·        на швидкість збирання та розбирання м’ясорубки (конкурс для представників команд та для їх болільників);

·        конкурс болільників «Приказки та прислів’я про хліб»;

·        «Варенички» (швидкість ліплення, кількість, якість);

·        конкурс болільників «Загадки з грядки»;

·        кулінарний бліц.

4день

Екскурсія на чухральню вовни

Організували та провели екскурсію: вчитель СПО С.М. Білоног, вихователь 10 класу А.М. Пуршак та вихователь 8 класу О.В. Босак

5 день                    Підведення підсумків Тижня СПО

 

 

Формування соціально-побутових комптенцій учнів на уроках соціально-побутового орієнтування

 

 

25.01.2017 р. відбулося засідання МО вчителів трудового навчання та математики на тему: «Формування соціально-побутових компетенцій учнів на уроках соціально-побутового орієнтування». Форма проведення – методичний практикум.

В ході засідання заслухали доповідь вчителя-методиста Білоног Світлани Миколаївни на тему семінару.  Основні думки доповіді висвітлено у презентації:

Крім того вчителі, члени МО, відвідали урок СПО у 5 класі на тему: «Приготування страв із яєць» (вчитель С.М.Білоног). Цей урок показав як на практиці вчителька формує соціально-побутові компетенції.

Педрада по екологічному вихованню учнів

З  метою підвищення професійної компетентності педагогів з питання  екологічного виховання дітей з особливими потребами  12 січня 2017 року у Рожищенському НРЦ була  проведена  педагогічна  рада з елементами тренінгу  за темою «Екологічне виховання  в системі всебічного розвитку дітей з особливими потребами ».  У доповіді, яка супроводжувалась електронною презентацією , ігровими  та  інтерактивними вправами ,  заступником  директора з виховної роботи  Бульчак О.І. була проаналізована  робота педагогів навчального закладу   з  екологічного виховання та екологічної освіти. А також були намічені  шляхи  вдосконалення корекційно-виховної роботи  в даному напрямку,    завдання щодо розвитку творчого  потенціалу педагогів, їхньої  компетентності  у сфері екології,   та створення  в  колективі ситуації творчого пошуку ефективних форм і методів у роботі з дітьми з особливими потребами.

При проведенні бліц-опитування  з питань основних засад, змісту, форм, методів екологічного виховання педагоги  показали ґрунтовні знання  з проблемного питання - давали правильні, змістовні  та швидкі відповіді.

Власним  досвідом  роботи   з формування у дітей ціннісного ставлення до природи   поділились вихователі Кузьменко Л.О., Грома Н.Ю., Киричук В.Я/, Луцюк Л.Г.

При проведенні  з педагогами інтерактивної вправи  «Природа у моєму житті» були визначені спільні цінності, які мають стати  основою  у роботі   щодо формування позитивного ставлення до природи самих педагогів та їхніх вихованців .

Педрада пройшла цікаво та плідно, кожний зміг взяти для себе щось важливе та корисне. Нам, педагогам центру, є чим пишатися, але і є над чим працювати.

 

Прийняті рішення є планом наступної діяльності з метою пожвавлення роботи з екологічного виховання в системі  всебічного розвитку дітей з особливими потребами.Методичний інструментарій

11 січня 2017 року у Рожищенському НРЦ було організовано методичний інструментарій з підготовки до атестації. Головною метою даного заходу була кемплексна оцінка рівня кваліфікації педагогічної майстерності вчителя, вихователя.
Педагогам, які атестуються у 2016-2017 н.р. були надані практичні рекомендації щодо оформлення власного портфоліо у період між атестаціями. Також запропоновані діагностичні карти методичної грамотності та професійних умінь і навичок педагога, самооцінки стану методичної підготовки.
 
 
 
 

Навчальний семінар на тему: "Психолого-педагогічна допомога при аутизмі"

10 січня 2017 року у Рожищенському НРЦ відбулося розширене засідання шкільної ПМПК у формі навчального семінару на тему: "Психолого-педагогічна допомога при аутизмі".

Проблемне поле семінару:

1.Характеристика розладів аутичного спектру.

2.Сучасні підходи до надання психолого-педагогічної допомоги при аутизмі.

2.1. Діагностика розвитку і моделювання індивідуального плану допомоги.

2.2.Використання структурованих завдань у навчанні дітей з аутизмом.

2.3.Розвиток комунікативних компетенцій у дітей з аутизмом.

2.4.Розвиток соціальної поведінки.

2.5.Взаємодія з батьками дітей з аутизмом.

Характеристику розладів аутичного спектру робить психолог Кочкіна Олеся Григорівна.

Досвідом роботи з розвитку комунікативних компетенцій дітей з аутизмом поділились вчителі Янко Антоніна Євгенівна, Стишак Ліля Борисівна, Михалюк Людмила Анатоліївна, логопед Сенюк Зоя Володимирівна

Про сучасні підходи до надання педагогічної допомоги при аутизмі інформує заступник директора з НК роботи Сітовська Тамара Михайлівна

Практичні поради з розвитку соціальної поведінки дітей з аутизмом та взаємодії з їх батьками надала соціальний педагог Савонюк Наталія Іванівна 

У виступі директора Козубович Тетяни Володимирівни були зроблені підсумки роботи  навчального семінару.

 

Круглий стіл на тему: «Агресивна поведінка в учнівському середовищі»

5 січня 2017 року проведенням круглого столу на тему: «Агресивна поведінка в учнівському середовищі» розпочався методичний місячник у Рожищенському навчально-реабілітаційному центрі.

Учасники круглого столу обговорили широке коло питань з проблеми агресивної поведінки дітей з порушеннями психофізичного розвитку. В ході активного обговорення учасники круглого столу прийшли до висновку, що ефективність корекційної роботи по подоланню агресивної поведінки ґрунтується на розумінні, що поведінкові особливості пов’язані з тим, що у внутрішньому світі дитини накопичується надто багато руйнівних емоцій унаслідок невдоволення базисної, фундаментальної потреби дитини бути потрібною для інших людей. Результату можна досягти за умов комплексного підходу до аналізу й корекції життєвої ситуації дитини.

Активна участь у роботі круглого столу усіх педагогічних працівників Рожищенського НРЦ сприяла конструктивному виробленню практичних методичних рекомендацій щодо корекційної роботи з подолання деструктивної поведінки дітей.

Педрада-презентація

 
26 жовтня у Рожищенському навчально-реабілітаційному центрі відбулося засідання тематичної педагогічної ради на тему: "Роль ЛФК в системі корекційно-реабілітаційної роботи". У доповіді заступника директора з навчально-корекційної роботи Сітовської Т.М. учасники засідання були поінформовані про особливості наявних порушень опорно-рухового апарату серед дітей як постійного так і змінного контингенту  та особливості організаційно-методичної роботи на уроках та заняттях з ЛФК. Основна увага акцентувалась на позитивних особливостях ЛФК, як одного з найбільш обгрунтованих методів попередження, виправлення та лікування різних захворювань і, в першу чергу, порушень рухової діяльності.
У частині обговорення доповіді взяли активну  участь вчителі ЛФК, вчителі-реабілітологи, асистент вчителів-реабілітологів, лікарі закладу. Фахівці ділились не лише досвідом роботи з корекції недоліків дітей з порушеннями опорно-рухового апарату, а й вносили конкретні пропозиції щодо вдосконалення корекційно-реабілітаційної роботи з дітьми з порушеннями психофізичного розвитку.
Позитивним моментом у роботі засідання стала презентація творчою групою проекту програми та методичних рекомендацій з предмету  "Лікувальна фізкультура" для учнів підготовчого, 1-10 класів для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату у поєднані з порушеннями розумового розвитку. 
Даний проект програми було схвалено рішенням засідання педагогічної ради.

Обласний семінар для вчителів-логопедів

 
18 жовтня 2016 року у Рожищенському НРЦ проходив обласний семінар вчителів-логопедів шкліл-інтернатів та спецшкіл. Тема семінару:" Специфіка логопедичної роботи в навчально-реабілітаційному центрі". Розпочався семінар вступним словом методиста відділу з питань управлінської діяльності та інклюзивної освіти ВІППО Р.Є. Барановської.З цікавістю була сприйнята презентація Рожищенського навчально-реабілітаційного центру,яку підготувала директор Т.В. Козубович. 
У теоретичній частині виступила заступник директора з навчально-корекційної роботи Т.М. Сітовська, яка розкрила  власне бачення специфічних особливостей логопедичної роботи з дітьми з порушенями мовленнєвого розвитку навчально-реабілітаційного центру. Досвідом роботи з надання діагностико-корекційної допомоги дітям з системними порушеннями психофізичного розвитку поділилася голова правління ВОДГО " Центр розвитку дитини", вчитель-олігофренопедагог Л.М. Вознюк.
Не менш цікавою і плідною була практична частина семінару.Високу оцінку учасників семінару отримала вчитель-логопед З.В. Сенюк за проведене логопедичне заняття у 1 класі на тему "Формуваня артикуляційних укладів для постановки голосних звуків".
Завершився семінар вільним мікрофоном, де кожен зміг висловити свою думку, поділитися досвідом з проблеми семінару.

Про участь в обласній семінар-нараді завідувачів районних, міських ПМПК

1 квітня 2016 року заступник директора з навчально-корекційної роботи Сітовська Т.М. взяла участь  в обласній семінар-нараді завідувачів районних, міських ПМПК. Проблемним питанням даної семінар-наради було обговорення питань з удосконалення корекційно-розвиткової роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивної та індивідуальної форм навчання. На нараді Сітовська Т.М. презентувала досвід роботи Рожищенського НРЦ , зокрема, представила презентацію: "Вплив ЛФК на зміцнення здоров'я та корекцію порушень психофізичного розвитку у дітей".
 

Засідання шкільної атестаційної комісії

28 березня відбулося засідання шкільної атестаційної комісії. Відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників, на основі педагогічної діяльності атестаційною комісією, у присутності головного спеціаліста управління освіти, науки та молоді ОДА Корець А.Є., визначалась відповідність педагогічних працівників посаді, яку вони обіймають, рівень кваліфікації. За результатами атестації усі педагогічні працівники, які атестувались (8 педагогів) відповідають займаній посаді. З них: 3 педагогів (Зуб Т.О., Романюк О.О., Ткачук О.С.) підтвердили 9 тарифний розряд; 2 педагогам (Грома Н.Ю., Сидорко О.А.) встановлено кваліфікаційну категорію "Спеціаліст ІІ категорії";2 педагогам (Шишка О.А., Мазурок Г.В.) встановлено кваліфікаційну категорію "Спеціаліст І категорії";щодо  1 педагога (Гаврук Є.Є.) порушено клопотання ппро присвоєння перед атестаційною комісією вищого рівня  кваліфікаційної категорії "Спеціаліст вищої категорії".
24 березня відбулося засідання педагогічної ради на тему: "Національно-патріотичне виховання дітей у навчальному та корекційно-виховних процесах  в умовах закладу освіти для дітей з особливими потребами".В ході засідання педагогічної ради було проаналізовано роботу педагогічного колективу з національно-патріотичного виховання дітей з особливими освітніми потребами та намічені конкретні завдання в напрямку національно-патріотичного виховання в подальшій роботі колективу.
 

Районний науково-практичний семінар психологів

15 березня 2016 року на базі Рожищенського навчально-реабілітаційного центру було проведено районний науково-практичний семінар психологів. Тема семінару "Вплив емоцій на настрій при спілкуванні". 
Проблемне поле семінару:
 

10:00—10:20 Відкриття семінару. Вступне слово, ознайомлення з планом роботи

 методист– психолог Рожищенського РМК

Войтович В.С.

 

10:20– 10:50  Презентація діяльності закладу

Директор

Рожищенського НРЦ, вчитель-методист Козубович Т.В.

 

10:50– 11:05 Психічні процеси.Емоції і почуття.Сутність та протяжність емоцій.

Практичний психолог ЗОШ І-ІІІ ст.№2 м.Рожище

Котисько М.Д.

 

11:05—11:20 Види емоцій. Позитивні і негативні емоції.

 Практичний психолог Рожищенського НВК №4 “ЗОШ І-ІІІ ст-гімназія”

Дацюк Л.В.

 

 

11:20-11:35 Емоції і почуття.Почуття і настрій.

Практичний психолог ЗОШ І-ІІІ ст.с. Копачівка

Мартинюк О.В.

11:35 - 11:50 Вміння керувати емоційним станом людини.

Практичний психолог НРЦ, м.Рожище

 Кочкіна О.Г.

 

11:50– 12:05 Фізіогноміка.Емоції і театр.Вплив емоцій на здоров'я людини.

Соціальний педагог НРЦ м.Рожище

 Савонюк Н.І.

 

12:05– 12:20 Особливості емоційної сфери у дітей з вадами інтелектуального розвитку

Заступник директора з навчально-корекційної роботи , вчитель - методист

 Сітовська Т.М.

 

12:20– 13:00 Відвідування відкритого групового психокорекційного заняття “Вплив емоцій на настрій при спілкуванні”

Практичний психолог НРЦ, м.Рожище

  Сидорко О.А.    

 

13:00– 14:00 Обговорення відкритого заняття. Підсумки семінару.

Фрагменти теоретичної частини семінару

Фрагменти групового психокореційного заняття у 4 класі (психолог Сидорко О.А.)

 

Про участь у І Всеукраїнській науково-практичній конференції

17-19 лютого на базі педагогічного інституту Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки проходила І Всеукраїнська науково-практична конференція "Інклюзивна освіта України:проблеми та перспективи розвитку".

У рамках конференції 18 лютого було проведено засідання круглого столу "Фолрмування професіоналізму фахівця у системі інноваційної освіти Волині". Участь у роботі круглого столу взяли  Козубович Т.В.,директор, та Сітовська Т.М., заступник директора з навчально-корекційної роботи, Рожищенського НРЦ, які активно долучились до обговорення актуальних питань та проблем спеціальної освіти.

Організаторами заходу було передбачено вручення сертефікатів учасника конференції.